HDMI 2.1 vagy DisplayPort - melyik jobb játékokhoz?
A két kábel, ami meghatározza a játékélményed
A modern videójátékok lárványa sosem volt még ilyen lenyűgöző. A 4K felbontás, a villámgyors képfrissítés és a HDR technológia mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a virtuális világok hihetetlenül élethűnek tűnjenek. Ahhoz azonban, hogy mindezt maradéktalanul élvezhesd, a megfelelő kábelre és csatlakozóra van szükséged. Itt jön képbe a Display Port és HDMI kábel, a két főszereplő, amelyek a digitális kép- és hangjeleket továbbítják a konzolodtól vagy számítógépedtől a kijelződig.
Bár mindkét szabvány digitális, a HDMI erős jelenléte a fogyasztói elektronikában (mint például a TV-k, projektorok és játékkonzolok) jól látható, míg a DisplayPort a PC-monitorok és grafikus kártyák világában terjedt el. Ez az eltérés nem véletlen; a történelmi fejlődésnek és a licencelési modelleknek köszönhető. A HDMI szabadalmaztatott, míg a DisplayPort egy nyílt VESA szabvány. Ez közvetlenül befolyásolja, hogy a játékosok milyen porttal találkoznak valószínűleg az általuk választott platformon, így a"melyik jobb" kérdés nagymértékben függ az elsődleges játékkörnyezettől (konzol vs. PC). Azt is jelenti, hogy adapterekre lehet szükség, ha megpróbálják áthidalni ezeket az ökoszisztémákat, például egy konzolt DisplayPort bemenettel rendelkező monitorhoz csatlakoztatni.
HDMI 2.1: a konzolosok és otthoni szórakozás királya
A HDMI 2.1 a legújabb HDMI szabvány, amelyet 2017 novemberében mutattak be. Különösen a PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolok megjelenésével vált mainstream megoldássá. Ez a verzió hatalmas ugrást jelentett a korábbi HDMI 2.0-hoz képest, és számos olyan funkciót hozott, amelyek forradalmasították a játékélményt.
Főbb jellemzők és specifikációk
A HDMI 2.1 az elődjéhez képest jelentősen nagyobb, 48 Gbps-os maximális sávszélességgel rendelkezik. Ez a megnövelt kapacitás lehetővé tesz korábban elképzelhetetlen felbontásokat és képfrissítési sebességeket. Egyébként a jövőben érkező HDMI 2.2 specifikáció még tovább növeli ezt a sávszélességet, akár 96 Gbps-ra is, ami még magasabb felbontásokat és képfrissítési sebességeket tesz majd lehetségessé.
Az említett szabvány képes kezelni a 4K felbontást 120Hz-en és a 8K felbontást 60Hz-en, tömörítés nélkül. Ezen felül támogatja a 10K, sőt akár a 12K@120Hz és 16K@60Hz felbontásokat is, Display Stream Compression (DSC) használatával.6 Ez a rugalmasság biztosítja, hogy a HDMI 2.1 képes legyen a legmodernebb kijelzők igényeit is kielégíteni.
A dinamikus HDR (Dynamic HDR) egy kulcsfontosságú funkció, amely optimalizálja a videó megjelenítését jelenetről jelenetre vagy akár képkockáról képkockára. Ez sokkal részletesebb kontrasztot, sötétebb feketéket és világosabb fehéreket biztosít, mint a statikus HDR, miközben nagyobb képrészletességet nyújt a kép összes színtartományában. Különösen látványos az olyan nyílt világú játékokban, mint pl. a Red Dead Redemption 2, ahol a kép jelentősen hozzájárul az immerszív élményhez.
Játékra optimalizált funkciók
A Variable Refresh Rate (VRR) csökkenti vagy megszünteti az akadozást, a szaggatást és a képkimaradást azáltal, hogy szinkronizálja a GPU vagy a konzol képkockasebességét a kijelző képfrissítési sebességével.6 Ez sokkal folyékonyabb és részletesebb játékmenetet biztosít. Itt kell megjegyezni, hogy a PS5 a HDMI Forum VRR-t támogatja, míg az Xbox Series X/S konzolok mind a HDMI Forum VRR-t és a FreeSync-et egyaránt kezelik.
Az Auto Low Latency Mode (ALLM) automatikusan kiválasztja az ideális alacsony késleltetési beállítást (például"Játék mód") a TV-n vagy monitoron, amikor konzolt csatlakoztatsz, vagy játékot indítasz. Ez megszünteti a kézi beállítások szükségességét, biztosítva a zökkenőmentes és késésmentes élményt. A Quick Frame Transport (QFT) tovább csökkenti a késleltetést a simább játékmenet és a valós idejű interaktív virtuális valóság érdekében. A Quick Media Switching (QMS) pedig kiküszöböli az üres képernyőt, amely a tartalom megjelenítése előtt jelentkezhet, például forrás választáskor.
Hangtámogatás
Az eARC (Enhanced Audio Return Channel) az Audio Return Channel (ARC) továbbfejlesztett változata, amely támogatja a legújabb audio formátumokat, akár 192kHz, 24-bit mintavétellel, tömörítetlen 5.1 és 7.1, valamint 32-csatornás tömörítetlen hangot, beleértve a Dolby Atmos és DTS:X formátumokat is. Az eARC sokkal nagyobb sávszélességet biztosít, mint a hagyományos ARC, ami kritikus többcsatornás hangrendszer tulajdonosoknak, és jelentősen hozzájárul a házimozi élményhez.
Kábelek és kompatibilitás
A HDMI 2.1 összes funkciójának kihasználásához Ultra High Speed HDMI kábelek szükségesek. Ezek a kábelek speciálisan tervezettek, teszteltek és tanúsítottak a HDMI 2.1 specifikáció és sávszélesség-követelményei szerint. Fontos, hogy ezek a kábelek visszafelé kompatibilisek az összes korábbi HDMI specifikációval 6, így az új kábel egy régebbi eszközzel is működni fog, bár csak az adott eszköz által támogatott funkciókat fogja nyújtani.
A standard rézvezetős HDMI 2.1 kábelek általában körülbelül 5 méterig biztosítanak megbízható, teljes sávszélességű átvitelt - amennyiben 4K, vagy nagyobb felbontást szeretnél megjeleníteni. Hosszabb távolságokhoz, például egy tágas házimozi szobában vagy nagy gaming setupban, érdemes tanúsított optikai szálas HDMI 2.1 kábeleket vagy HDMI extendereket használni, mivel ezek megőrzik a jel integritását hosszabb távon is.
Konzolok és TV-k
A PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolok az egyetlenek, amelyek jelenleg (2025-ben) natívan támogatják a HDMI 2.1-et, és a dobozukban is HDMI 2.1 kábelt mellékelnek. Ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználd ezeknek a konzoloknak az erejét, beleértve a 4K@120Hz-es felbontást, a VRR-t és az ALLM-et, HDMI 2.1-es kijelzőre lesz szükséged. A konzolgyártók HDMI 2.1-es bevezetése generálja a keresletet a HDMI 2.1-kompatibilis TV-k és monitorok iránt, így ez a szabvány válik a de facto választássá ebben a szegmensben.
Érdekesség, hogy a TV-gyártók egyre inkább PC-központú játékfunkciókat, például 4K@144Hz-es VRR-t és HDR-t adnak hozzá, még kisebb méretekben is (például az LG 24 hüvelykes OLED TV-je). Ezt olyan PC-s játékosok teszik indokolttá, akik a konzolos játékosok által használt"óriási, de megfizethető képernyőket" szeretnék. Ez a trend a hagyományos"gamer monitorok" és"gamer TV-k" közötti határ elmosódását jelzi. A PC-s játékosok, akik korábban kizárólag DisplayPortra támaszkodtak a magas képfrissítési sebesség miatt, mostantól meggyőző okokat találhatnak a HDMI 2.1 használatára a PC-jükön, különösen, ha nagyobb képernyőt vagy OLED panelt preferálnak, amelyek gyakoribbak TV-kben.
DisplayPort: A PC-s játékosok hű társa
A DisplayPortot a VESA (Video Electronics Standards Association) fejlesztette ki, és 2006-ban debütált. Ez egy nyílt szabvány, ami azt jelenti, hogy a gyártóknak nem kell licencdíjat fizetniük a használatáért, ami hozzájárult a PC-s ökoszisztémában való elterjedéséhez. A DisplayPort a PC-s játékosok számára számos egyedi előnyt kínál.
Főbb jellemzők és specifikációk
A DisplayPort 1.4 maximális sávszélessége 32.4 Gbps, effektív adatátviteli sebessége körülbelül 25.92 Gbps. A DisplayPort 2.0/2.1 jelentős ugrást hozott, akár 80 Gbps-os maximális sávszélességgel, effektív 77,37 Gbps-os adatátviteli sebességgel. A DisplayPort 2.1a továbbfejlesztette az UHBR kábel specifikációkat, ami még nagyobb rugalmasságot biztosít a kábelhossz és a teljesítmény terén.
A DisplayPort 1.4 támogatja a 4K@120Hz-et és a 8K@60Hz-et Display Stream Compression (DSC) használatával. Emellett képes 1440p@240Hz és 5K@60Hz megjelenítésére is. A DisplayPort 2.0/2.1 jóval magasabb felbontásokat és képfrissítési sebességeket tesz lehetővé tömörítés nélkül, például 4K@240Hz, 8K@120Hz, 10K@60Hz. DSC-vel akár 16K@60Hz-et is képes kezelni.
A DSC (Display Stream Compression) 1.2a egy vizuálisan veszteségmentes tömörítési eljárás, amely kritikus fontosságú a DisplayPort 1.4 számára a magasabb felbontások és képfrissítési sebességek eléréséhez, különösen 4K@120Hz és 8K@60Hz esetén. A DisplayPort 1.4 és 2.x is támogatja a HDR (High Dynamic Range) tartalmakat, beleértve a HDR10 és HLG formátumokat, így élénkebb színeket és jobb kontrasztot biztosít.
Játékra optimalizált funkciók
A DisplayPort az Adaptive Sync nyílt szabványon keresztül biztosítja a VRR-t. Ez magában foglalja az AMD FreeSync és az NVIDIA G-Sync technológiákat. Fontos, hogy a G-Sync technológia saját modulokat igényel a monitorban, és működéséhez DisplayPort kábel szükséges. Ez a DisplayPort"PC-re kihegyezett" tervezési filozófiája, ahol az olyan funkciók, mint az Adaptive Sync, a PC-s ökoszisztémára szabottak. A Forward Error Correction (FEC) funkció segít csökkenteni az átviteli hibákat, biztosítva a jel integritását, különösen nagy sávszélességű alkalmazásoknál.
Többmonitoros támogatás
A DisplayPort egyik kiemelkedő előnye az MST (Multi-Stream Transport), amely lehetővé teszi a kép több kijelzőn (akár különböző felbontásokkal) való megosztását egyetlen DisplayPort csatlakozásról,"sorba csatlakoztatva" (daisy-chaining). A HDMI 2.1 nem támogatja natívan az MST-t vagy a daisy-chain bekötést, így a DisplayPort egyértelműen jobb választás többmonitoros beállításokhoz. Ez a funkció különösen hasznos a PC-s munkaállomásokon és az immerszív többmonitoros játékbeállításoknál, mint például a szimulátorok esetében.
Hangtámogatás
A DisplayPort támogatja a többcsatornás hangélményt, akár 32 audiocsatornával és 1 536kHz-es mintavételi frekvenciával. Azonban fontos megjegyezni, hogy nem rendelkezik eARC támogatással, mint a HDMI 2.1. Ez azt jelenti, hogy bár a DisplayPort kiváló minőségű hangot biztosít, a házimozi rendszerekkel való integráció szempontjából a HDMI 2.1 előnyösebb lehet.
Kábelek és kompatibilitás
A standard DisplayPort kábelek visszafelé kompatibilisek, és működnek az összes DisplayPort rendszerrel, beleértve a régebbi verziókat is. A DP8K tanúsítvánnyal rendelkező kábelek garantálják a minőségi kapcsolatot a 8K és annál nagyobb felbontásokhoz. A passzív DisplayPort kábelek akár 15 méterig is továbbíthatnak jeleket. Azonban a magas sávszélességű jelek (például 4K@144Hz) legjobb teljesítménye érdekében ajánlott 2 méter alatt tartani a kábelhosszt.
A DisplayPort szabványos DP, Mini DP és USB-C (DisplayPort Alt Mode, Thunderbolt 3/4) csatlakozókkal is elérhető, ami sokoldalúvá teszi a csatlakoztatást.
PC-s grafikus kártyák és monitorok
A DisplayPort a PC-monitorok és grafikus kártyák de facto szabványa. Bár a modern GPU-k (NVIDIA 30-as sorozat vagy újabb, AMD Radeon 6000-es sorozat vagy újabb) támogatják a HDMI 2.1-et, gyakran több DisplayPorttal rendelkeznek. A DisplayPort"Elsősorban PC-re" tervezett filozófiája, valamint az olyan funkciók, mint az MST és az erős Adaptive Sync implementáció, rendkívül előnyösek a PC-s beállításokhoz. A nyílt szabvány jellege potenciálisan csökkenti a gyártók licencköltségeit, így a PC-monitorgyártók számára preferált választássá válik.
A DisplayPort 1.4 nagymértékben támaszkodik a DSC-re a magasabb felbontások és képfrissítési sebességek eléréséhez, míg a DisplayPort 2.x hatalmas sávszélesség-növekedést (80 Gbps) kínál, hogy még magasabb felbontásokat is támogasson tömörítés nélkül. Ez a folyamatos nyomást mutatja, amelyet az egyre igényesebb felbontások (8K, 10K, 16K) és képfrissítési sebességek iránti kereslet hajt. A DSC, bár"vizuálisan veszteségmentes", technikai kompromisszumot jelent. Az a tény, hogy a DisplayPort 2.1b már elérhető és támogatott az új GPU-k által, gyorsabb adaptációs ciklust jelez a DisplayPort legújabb specifikációi számára a PC-s térben a HDMI-hez képest.
Az NVIDIA G-Sync technológiája kifejezetten DisplayPort kábelt igényel a működéshez. Ez erős ok-okozati összefüggést teremt egy specifikus, csúcskategóriás PC-s játékfunkció és a DisplayPort interfész között. Az NVIDIA GPU-val rendelkező PC-s játékosok számára, akik kifejezetten G-Sync-et szeretnének, a DisplayPort nem csupán egy opció, hanem szükséglet. Ez erős gyártói kötöttséget vagy preferenciát teremt a DisplayPort iránt az NVIDIA ökoszisztémán belül, megerősítve a DisplayPort pozícióját a PC-s játékok szabványaként, még akkor is, ha a HDMI 2.1 teret nyer.
Fej-fej mellett: HDMI 2.1 vs. DisplayPort – részletes összehasonlítás játékos szemmel
Most, hogy megismerkedtél mindkét szabvánnyal külön-külön, nézzük meg, hogyan teljesítenek egymás ellen a legfontosabb szempontok szerint.
Sávszélesség és felbontás/képfrissítés: melyik mit tud valójában?
A HDMI 2.1 48 Gbps (effektív ~42.6 Gbps) sávszélességgel rendelkezik. Ez lehetővé teszi a 4K@120Hz és 8K@60Hz felbontások tömörítés nélküli megjelenítését. A DisplayPort 1.4 32.4 Gbps (effektív ~25.92 Gbps) sávszélességet kínál. A 4K@120Hz és 8K@60Hz eléréséhez DSC-re (Display Stream Compression) támaszkodik. A DisplayPort 2.1, a legújabb verzió, 80 Gbps (effektív ~77.37 Gbps) sávszélességgel , ami lehetővé teszi a tömörítés nélküli 10K@60Hz, 4K@144Hz és 8K@60Hz megjelenítést. DSC-vel akár 16K@60Hz-et is képes kezelni.
A nyers sávszélesség-adatok és a DisplayPort 1.4 DSC-re való támaszkodása egyértelműen mutatják, hogy a sávszélesség az alapvető korlátozó tényező a felbontás és a képfrissítési sebesség szempontjából. A DisplayPort 2.1-es 80 Gbps-ra való ugrás hatalmas előrelépés. Ez rávilágít egy kulcsfontosságú trendre: ahogy a kijelzők egyre nagyobb felbontásokat és képfrissítési sebességeket igényelnek, a csatlakozási szabványnak is fejlődnie kell, hogy elegendő sávszélességet biztosítson.
A DisplayPort 2.1 lényegesen"jövőbiztosabb" az extrém PC-s beállításokhoz (például 4K@240Hz, 8K@120Hz) tömörítés nélkül, ami néha"hibákat" vagy kompatibilitási problémákat okozhat. A konzolos játékosok számára a HDMI 2.1 elegendő a jelenlegi igényekhez, de a csúcsteljesítményre törekvő PC-s játékosoknak a DisplayPort 2.1-re kell figyelniük.
Az alábbi táblázat összefoglalja a két szabvány főbb jellemzőit:
Adaptív képfrissítés (VRR/Adaptive Sync): kinek mi a jobb?
A HDMI 2.1 natív VRR támogatást, valamint ALLM, QFT és QMS funkciókat kínál. A PS5 a HDMI Forum VRR-t használja, míg az Xbox konzolok a HDMI Forum VRR-t és a FreeSync-et is támogatják. A DisplayPort az Adaptive Sync nyílt szabványon keresztül biztosítja a VRR-t, amely magában foglalja az AMD FreeSync és az NVIDIA G-Sync technológiákat. Fontos, hogy a G-Sync működéséhez DisplayPort kábel szükséges.
Mindkét szabvány támogatja a VRR-t, de a DisplayPort hosszabb múltra tekint vissza a FreeSync és a G-Sync terén, a G-Sync pedig kifejezetten DisplayPortot igényel. A HDMI 2.1 natív VRR-t hozott a konzolokba. Ez nem csupán technikai képességről szól, hanem ökoszisztémáról és gyártói kötöttségről is. Az NVIDIA G-Sync modulja és a DisplayPort-követelménye erős preferenciát teremt a DisplayPort iránt az NVIDIA PC-felhasználók körében, akik a"legjobb" VRR-élményt keresik. A HDMI 2.1 VRR-je, bár nyílt, kulcsfontosságúvá vált a konzolok számára. Ez azt jelenti, hogy a"legjobb" VRR-megoldás nagymértékben függ a GPU-tól (NVIDIA vs. AMD) és a platformtól (PC vs. Konzol), nem pedig egy univerzális győztestől. A HDMI Forum nyílt VRR-re való törekvése kísérlet arra, hogy demokratizálja a korábban PC-hez kötött funkciót, elmosva a határokat.
Az alábbi táblázat a játékra optimalizált funkciókat hasonlítja össze:

HDMIK 2.1 kábel minőség és hossz: mire figyelj?
A HDMI 2.1 esetében Ultra High Speed HDMI kábelre van szükség a teljes funkcionalitáshoz. Réz kábelek esetében a megbízható, teljes sávszélességű átvitel maximum 5 méterig garantált. Hosszabb távolságokhoz optikai szálas kábelek szükségesek. A kábel minősége közvetlenül befolyásolja a késleltetést, a képszakadást és a vizuális minőséget.
A DisplayPort esetében a DP8K tanúsítvánnyal rendelkező kábelek ajánlottak a magas sávszélességű alkalmazásokhoz. Bár a passzív kábelek akár 15 métert is elérhetnek , a legjobb teljesítmény érdekében (például 4K@144Hz) 2 méter alatt érdemes tartani a hosszt.
Mindkét szabvány, különösen a legmagasabb teljesítményszinteken, szigorú követelményeket támaszt a kábel minőségére és hosszára vonatkozóan. Az alacsonyabb minőségű kábelek teljesítménycsökkenéshez vezetnek. Ez azt jelenti, hogy a kompatibilis port megléte önmagában nem elegendő; maga a kábel is kritikus komponenssé válik, amely szűk keresztmetszetet okozhat az egész rendszerben. Ez kulcsfontosságú gyakorlati szempont a játékosok számára, mivel egy olcsó vagy túl hosszú kábel semmissé teheti a drága hardver előnyeit. Azt is sugallja, hogy a felhasználók számára, akik talán nem ismerik fel a kábel fontosságát, ez potenciális frusztráció forrása lehet.
HDMI 2.1 kábel vs. Display Port - Melyiket válaszd? Gyakorlati tanácsok játékosoknak
A HDMI 2.1 és a DisplayPort közötti választás nagymértékben függ a te egyedi játékbeállításaidtól és prioritásaidtól. Nincs egyetlen "legjobb" megoldás mindenki számára, de adunk néhány iránymutatást.
Konzolos játékosoknak
Ha PlayStation 5-ön vagy Xbox Series X/S-en játszol, a HDMI 2.1 a kötelező választás. Ez az egyetlen módja annak, hogy kihasználd a 4K@120Hz-es felbontást, a VRR-t és az ALLM-et, amelyek a következő generációs konzolos élmény alapját képezik. A modern TV-k egyre inkább támogatják ezeket a funkciókat, így egy HDMI 2.1-es TV kiváló választás lehet. Ne feledd, a konzolokhoz mellékelt kábelek is HDMI 2.1-esek. Annak ellenére, hogy van némi konvergencia (HDMI 2.1 PC-monitorokon, játékfunkciók TV-ken), az alapvető ajánlás továbbra is nagyrészt platformonként oszlik meg: HDMI konzolokhoz, DisplayPort PC-khez. Ez azt sugallja, hogy bár a technológiák egyre fejlettebbek, elsődleges tervezési és piaci elfogadási útjaik továbbra is különállóak. A játékos meglévő hardvere és preferált platformja a legfontosabb tényező a választásban, megerősítve a személyre szabott tanácsok szükségességét, nem pedig egyetlen "legjobb" válaszét.
PC-s játékosoknak
Általánosságban elmondható, hogy a DisplayPort továbbra is a preferált csatlakozó PC-n. Különösen igaz ez, ha NVIDIA grafikus kártyád van, és G-Sync monitort használsz, mivel a G-Sync működéséhez DisplayPort kábel szükséges. A DisplayPort 1.4 kiváló választás 1440p@240Hz vagy 4K@120Hz (DSC-vel) felbontásokhoz. Ha a legextrémebb felbontásokra és képfrissítési sebességekre vágysz (például 4K@240Hz, 8K@120Hz), a DisplayPort 2.1 a jövőbiztos választás, mivel jelentősen nagyobb sávszélességet kínál.
Bár hagyományosan konzolos szabványnak számít, a HDMI 2.1 egyre több PC-monitoron és modern grafikus kártyán is megjelenik. Ha a monitorod és a GPU-d is támogatja, a HDMI 2.1 jó alternatíva lehet PC-n is, különösen 4K@120Hz-en DSC ©nélkül, vagy ha egy HDMI 2.1-es TV-hez csatlakoztatod a PC-det.
Fontos megjegyezni, hogy sok gyakori játékforgatókönyv (például 1080p@144Hz, 1440p@144Hz) esetében a régebbi verziók, mint a HDMI 2.0 vagy a DisplayPort 1.2/1.4 is elegendőek. A HDMI 2.1 és a DisplayPort 2.1 elsősorban a 4K@120Hz+ vagy 8K felbontásokhoz szükségesek. Ez rávilágít arra, hogy nem minden játékosnak van szüksége a legújabb szabványra. A "legjobb" választás a teljesítménycéloktól és a költségvetéstől függ. A kábel/port verziójának túlköltekezése, amely meghaladja a hardver vagy a kívánt felbontás/képfrissítési sebesség képességeit, felesleges. Ez praktikus szűrőt biztosít az ajánlásokhoz.
Készleten lévő HDMI kábeleink előzetes egyeztetést követően kipróbálhatók otthon, saját eszközökkel is!
Idézett munkák
HDMI - Wikipedia, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI
DisplayPort - Moxso, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://moxso.com/blog/glossary/displayport
Ports On A Graphics Card - MS.Codes, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://ms.codes/blogs/computer-hardware/ports-on-a-graphics-card
Types of Monitor Ports: Everything In 2 Minutes - uni, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://uniaccessories.com/blogs/blog/types-of-monitor-ports-everything-in-2-minutes
HDMI Specification 2.1 Launches! - HDMI.org, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.hdmi.org/blog/detail/50
Features and Specifications of HDMI 2.1 Cables | C2G, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.cablestogo.com/tech/hdmi-2-1
HDMI 2.1 Pros and Cons, Part I - Allion Labs, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.allion.com/tech_audio_video_hdmi2_1_update_problems/
When Do I Need HDMI 2.1 or Is HDMI 2.0 Sufficient? | BenQ US, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.benq.com/en-us/knowledge-center/knowledge/which-hdmi-i-need.html
HDMI 2.1 Feature - 8K60 / 4K120 Resolution, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.hdmi.org/spec2sub/res-bandwidth
SPECIFICATIONS - HDMI Forum, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://hdmiforum.org/specifications/
How to choose the best TV for gaming right now - Engadget, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.engadget.com/gaming/best-gaming-tv-131509986.html
What Is HDMI 2.1 and Why Is It Important for Gaming Monitors and TVs? - Game Rant, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://gamerant.com/what-is-hdmi-2-1-and-why-is-it-important-for-gaming-monitors-and-tvs/
How Many Hz Can a PC Cable Run? Understanding Refresh Rates - Anker US, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.anker.com/blogs/cables/how-many-hz-can-a-pc-cable-run
HDMI 2.1 VS DisplayPort 1.4 - acemagic, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://acemagic.com/blogs/about-ace-mini-pc/hdmi-2-1-vs-displayport-1-4
HDMI 2.1 vs DisplayPort 1.4: A Deep Technical Comparison - NPC, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.npc-cn.com/blog_news/1318.html
Hdmi 2.1 or DP 1.4 : r/ultrawidemasterrace - Reddit, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/1ivawpo/hdmi_21_or_dp_14/
The Ultimate Battle: DisplayPort 1.4 vs HDMI 2.1 - Cal Poly Kontakt Hub, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://phaleyhy.ime.calpoly.edu/displayport-1-4-vs-hdmi-2-1
Better Gaming with HDMI 2.1 using VRR, QMS, QFT, ALLM - YouTube, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.youtube.com/watch?v=FHGq7L33XgM
www.cablematters.com, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.cablematters.com/Blog/HDMI/is-hdmi-backward-compatible#:~:text=Every%20HDMI%20cable%20is%20backward,every%20generation%20of%20HDMI%20connector.
Can I use HDMI 2.0 on 2.1 port or vice-versa? - Satechi, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://support.satechi.com/hc/en-us/articles/19382798031899-Can-I-use-HDMI-2-0-on-2-1-port-or-vice-versa
Can I use a HDMI 2.1 to DisplayPort 1.4 cord to get 2k at 120 fps on my Xbox Series X?, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.reddit.com/r/XboxSupport/comments/1htwzpm/can_i_use_a_hdmi_21_to_displayport_14_cord_to_get/
DisplayPort vs HDMI for Gaming: Which is Better? - Corsair, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.corsair.com/us/en/explorer/gamer/monitors/displayport-vs-hdmi-for-gaming-which-is-better/
How HDMI Technology Is Bringing Gaming Features To More Gamers - HDMI.org, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.hdmi.org/blog/detail/148
DisplayPort - Comprehensive Connectivity Company, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://comprehensiveco.com/dp-main/
Does G-Sync need a special monitor? - Lenovo, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.lenovo.com/us/en/glossary/g-sync-monitor/
DisplayPort 1.4 & 1.2 - What's the difference? - Cablenet, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://cablenet.co.uk/news/detail/id/40
DisplayPort explained - Eaton, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.eaton.com/us/en-us/products/backup-power-ups-surge-it-power-distribution/backup-power-ups-it-power-distribution-resources/cpdi-vertical-marketing/displayport-explained.html
FAQ - DisplayPort.org, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.displayport.org/faq/
DisplayPort | High Performance Digital Technology, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.displayport.org/
CONFUSING about DP2.1, HDMI2.1, DSC..read my discussion pls | Overclockers UK Forums, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://forums.overclockers.co.uk/threads/confusing-about-dp2-1-hdmi2-1-dsc-read-my-discussion-pls.18998955/
HDMI 2.1 or DP 1.4? : r/OLED_Gaming - Reddit, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/1j3lzrq/hdmi_21_or_dp_14/
Using Nvidia G-SYNC on AMD Freesync Monitors - Tutorial - YouTube, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.youtube.com/watch?v=rFSP20pWPY8
How to Choose a DisplayPort Cable and Not Get a Bad One, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.displayport.org/how-to-choose-a-displayport-cable-and-not-get-a-bad-one/
Can i use displayport 1.4 on monitor that supports 1.2 : r/buildapc - Reddit, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.reddit.com/r/buildapc/comments/16m6jx8/can_i_use_displayport_14_on_monitor_that_supports/
About DisplayPort - VESA - Interface Standards for The Display Industry, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://vesa.org/displayport-developer/about-displayport/
Guide to the Commonly Used Monitor Display Ports - Gallop Technology Group, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.galloptechgroup.com/blog/guide-to-the-commonly-used-monitor-display-ports/
The Role of HDMI Cables in Gaming: Why Quality Matters - Steren Solutions, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://sterensolutions.com/blogs/news/the-role-of-hdmi-cables-in-gaming-why-quality-matters
The Role of HDMI in Gaming: Lag, Refresh Rates, and More - GEARit, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.gearit.com/blogs/news/the-role-of-hdmi-in-gaming-lag-refresh-rates-and-more
Enhance Your Graphics with the Power of DisplayPort - CablesAndKits, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.cablesandkits.com/learning-center/display-port
HDMI 2.1 to DisplayPort 8K 60Hz Active Adapter - UPTab, hozzáférés dátuma: június 30, 2025, https://www.uptab.com/hdmi-to-displayport-8k-60hz-active-adapter/